Hakiki Deri Genç Kız Ayakkabıları

Genç kızların hoşuna gideceğiniz düşündüğümüz ayakkabılar...

Gerçek deriden üretilen, renkli, şıkır şıkır genç kız ayakkabıları. Genç kızların sevdiği, aralarında en popüler olan modeller. 

Genç kızların en çok tercih ettikleri ayakkabı türleri. Genç hanımlara hitap eden ayakkabı tasarımları.


 


Genç Kız Ayakkabısı

Moda kavramı 1900‟lü yıllarda ortaya çıktı, yaşanan her toplumsal olay ve teknolojik yenilikle büyük bir adım daha attı. Yeni yüzyıl ile beraber değişen toplumsal hareketler, siyasi yaşam, ekonomi, bilim, spor, gençlik hareketleri, eğlence dünyası, teknolojik yenilikler ve sanat akımlarının paralelliğiyle 20. yüzyıl kadın modası beklenenin üstünde bir hızla gelişti. Dönem Amerikalı Charles Dana Gibson'ın; yuvarlak göğüsleri, S-kuşağı korse ile sıkıştırılmış ince bir beli, çıkık bir popoyu ve 33 derecelik bir açıyla ayakta durmayı güzel olarak sunan 'Gibson Kızları‟ nın dönemidir. 60 19. yüzyıldan gelen bu aristokrat moda 20. yüzyılın başlarında; dar korseler ve dar ayakkabıları ile kadınsılığa atıf yapan Gibson Kızları tarafından idealleştirilmiştir. Bu ideal „zarif kadın‟, kum saati şeklinde bir vücuda, ustaca tepede toplanmış saçlarla, soylu bir havaya sahiptir. Amerika‟nın dört bir yanındaki kadınlar, Gibson Kızı‟nın gerçek olmadığını, yalnızca karikatürist Charles Gibson tarafından kaleme alındığını unutarak kendilerini Gibson Kızı gibi şekillendirmeye çalışmıştır. Ufacık ayakları bile soyluluk göstergesi sayılmış ve aynı görünüme sahip olmayan kadınlar, kendilerini kadınsı hissetmemiştir. Küçük ayağın moda olmasıyla hem kadınlar hem de erkekler ayaklarına tam oturan küçük ayakkabıları tercih etmişlerdir. Bazı büyük ayaklı kadınların, büyük ayağın tatsız ve kaba görünümden kaçınmak için, küçük ayak parmaklarını ortadan kaldırdıkları ya da ayakları aşırı dar ve aşırı kısa olan ayakkabıların içine sığdırmak için yağladıkları söylenmektedir. 61 59 Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2008, 15-18 s. 60 Boucher, a.g.e., 400 s. 61 Pedersen, a.g.e., 30 s 47 Resim 19. Klasik Kum Saati şeklindeki Gibson Kızı Stili62 yuvarlak göğüsler, ince bel, vurgulanmış çıkık kalçaları ile aktrist Camile Clifford, Londra,1904 Kaynaklar: Valerie Mendes&Amy de la Haye, 20th Century Fashion, T&H Ltd, Londra, 2005, 23 s. N.Yapp, 1900‟ler, Fotoğraflarla 20. Yüzyılın Sosyal Tarihi, Gettyimages, Almanya, 2000, 247 s. Kadınlar özgürlük çağrılarına, görünüşlerini değiştirme etkinlikleriyle başlamışlar, spor faaliyetlerinde yer almış, seyahat etmiş, çalışmış, hatta meydanlarda haklarını sorgulamışlardır. Bu gelişmeler paralelinde yeni bir güzellik anlayışı getirmiştir. Git gide sadeleşen kesimler güzel ve çekici bulunmuştu. Frapan giysiler daha az şık bulunmaya başlanmış, kıyafetler daha fazla vücuda uyarlanmış, korse desteği terk edilmişti. 20. yüzyılın başında kadın giysileri pek çok kısıtlamadan kurtulmuş, korseden vazgeçmek bir süreç almıştır. 19. yüzyılın sonlarında İngiltere, tasarımcı William Morris, kurucu olduğu Anti-Endüstriyel Güzel Sanatlar ve El Sanatları Akımı‟nın parçası olarak korseden kurtulmaya uğraşmıştır. 63 Buna karşılık 20. yüzyılın başında Henry Van de Velde ve Gustav Klimt gibi yeni sanatçılar, rahatlık etkisi içinde korsenin makul, sağlıklı yeni bir tasarımını savunmuşlardır. 62 Amerikalı illüstratör Charles Dana Gibson‟un yarattığı stil, Bu yeniliğinden dolayı bu tarz giyinenlere “Gibson Kızları” adı verilmiştir. Yapp, 1900‟ler, a.g.e., 248 s. 63 Lehnert, a.g.e. 117 s. 48 Devrimcilerin çabaları çok az başarıya ulaşmış: İhtiyaç duyulan şeyin, güzel sanat ve söz bilimin başaramadığını başaracak, mükemmel bir sanatçının bakış açısı olduğu düşünülmüştür. Paul Poiret (1879-1944), I. Dünya Savaşı öncesindeki dönemin en önemli moda tasarımcısıydı. Sadece yeni siluetler yaratarak modayı değiştirmemiş, aynı zamanda ilk gerçek moda imparatorluğunun kurucusu olmuştur. Moda şovlarını, büyük sosyal olaylar haline getirmiş ve modelleriyle Avrupa ve Amerika‟ya tura çıkan ilk kişi olmuştur. Poiret‟in tasarımları, çağdaşları tarafından modern sadeliği sebebiyle övülmüştür. Özellikle elbise kesimleri sade olarak nitelendirilmiş; yüzyılın sonunda diğer kadınlar tarafından giyilen kıyafetlerin aksine, Poiret korse ya da vatka kullanmamıştır. İmparatorluk modası ve antik stiller üzerine eğilmiş, bel çizgisi ve vücut kıvrımı vurgulandığı zamanlarda, göğüs altından itibaren bollaşan ve beli gizleyen kıyafetler tasarlamıştır. 64 Uzun elbiselerin üzerine giyilecek süslü ya da şeffaf tunikler, kimono tarzı paltolar, şalvarlar ve doğu kökenli türbanlar tasarlamıştır. Resim 20. Paul Poiret‟in Minaret Balesi için tasarladığı tunik eskizleri Ve günlük kıyafet tasarımları 1910-1913 Kaynak: Linda Watson, Modaya Yön Verenler, Güncel Yayıncılık Ltd, İstanbul, 2007, 37 s. The Kyoto Costume Institute, Fashion From The 18th The 20 th Century, Taschen, Köln, 2004, 351 s. 64 y.a.g.e. 118-119 s. 49 Yüksek belli uzun tunikleri, ateşli turuncu ve parıltılı gümüş rengi kimonoları özgür kadın profilinin ilk örnekleri kabul edilebilir. Sadece parmak ucunu gösteren mütevazı Victoria Dönemi modasına kıyasla Poiret‟in etek tasarımları daha kısa ve düzdür, ayak bileklerini göstermek için ideal giysilerdir. Etek boylarında meydana gelen değişiklikler kadınların elbiselerinin daha pratik olduğunu gösteren en önemli göstergelerden biri olmuştur. Ayakkabılar daha önce hiç olmadığı kadar ön plana alınmıştır. Bu giysiler 1001 gece masalları, Bizans, Hindistan, Çin ve Rusya elementleriyle doldurulmuştur. Poiret modaya, önceki yıllarda hafif renklerle yer değişmiş olan gri, leylak rengi ve mavi gibi parlak renkleri getirmiştir. Genellikle koyu kırmızı ya da pembe, parlak yeşil ya da sarı ve hatta kahverengi kadife, brokar ipek gibi harika kumaşlar kullanılmıştır. Ayrıca altın ve gümüş rengini, pulu ve işlemeyi bir araya getirilmiştir.65 Resim 21. Mariano Fortuny‟ nin Yunan kitonlarından esinlenerek tasarlanmış ipek kaftan ve “Delphos” adını verdiği pilili elbise, İtalya, 1910-1924 Kaynak: The Kyoto Costume Institute, Fashion From The 18th The 20th Century, Taschen, Köln, 2004, 364, 380 s. 65 Lehnert, a.g.e., 120 s. 50 Giyimde yeni stil arayışları Fransa dışındaki Avrupa ülkelerinde de etkisini göstermişti. İspanyol Mariano Fortuny, Yunan stili formlardan türeyen, klasik stilde, pliseli “Delphos” adını verdiği bir elbise tasarlanmıştı. Yunan kitonlarından (chitons) ve buna paralel olarak uzak doğudan esinlenerek tasarlanmış “Delphos” isimli ipek elbise de pliseler, omuzdan aşağı doğru akarak zarifçe bedeni sarmış ve bir yandan da bedenin hareketiyle şekil almıştı. Bir kadını Yunan heykeline benzeten, kuş tüyü hafifliğindeki ipek pile onun markası olmuştur.66 Resim 22. Haute-Couture Kürk Salonu, Paris, 1910 Kaynak: Valerie Mendes&Amy de la Haye, 20th Century Fashion, T&H Ltd, Londra, 2005, 18 s. 1908‟lerde moda dünyasında meydana gelen büyük değişim hem erkek hemde kadın silüetlerinde büyük değişimleri de beraberinde getirmiştir. Vücudun dış hatları yeni tarzın biçimi haline gelmiştir. En önemli değişimlerden birisi kalçadan bileklere kadar daralan bir şekilde gelen silüettir. Örneğin 1908 den önce kadın için silüetler S şekli olarak isimlendirilmekte dışarı çıkan kalça ve göğüsleri öne çıkarmakta idi hantal ve akan dalgalı etekler buna eşlik etmekte iken, 1908 den sonra silüetler daha doğal hale gelmiş ve elbiseler vücudun gerçek şekline daha yakın bir hal almıştır. Ancak bu dönemin kıyafetleri tamamen doğal değildi. Dar 66 Lehnert,.a.g.e., 120-121 s. 51 paçalar veya kalçalarda geniş etek boylarında dar etekler 1908 den başlayıp 1914‟lerin başlangıcına kadar süren popüler görünüşü oluşturmuştur. 67 19 yy da fabrika sistemi ile birlikte dikiş makinesinin de piyasaya sunulması ile birlikte seri üretim ortaya çıkmıştır. Farklı boyutlarda üretilen ilk seri üretim erkek giyimi üzerine olmuştur. Yirminci yüzyılın ilk yılları ile birlikte hazır giyim kadınlar içinde bulunabilir hale gelmiştir. Kadınlar için en yaygın şekilde bulunabilen ilk elbise türü erkek gömleği şeklinde bluzlardı. Şömizye bluz. Bu bluz uzun akan dalgalı eteklerle birlikte giyilmektedir.68 Parisli giyim tasarımcıları tasarladıkları kıyafetleri mevsimsel defilelerle sergilemeye başlamış ve kıyafetlerini Avrupa ve Amerika‟dan varlıklı insanlara satmaya başlamışlar. 1910‟lu yıllarda kadınların motosiklet ve otomobil kullanmaları ile birlikte, tozdan ve rüzgârdan koruyan pratik elbise ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Ayrıca tenis ve golf gibi sporların da kadınlara açılması ile birlikte, değişen elbiseler daha rahat hareket edebilmelerine imkân sağlamıştır.69

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Taşlı Şık Bayan Babet Ayakkabı Kadın Spor Babet Modelleri

Deri Ayakkabı Bakımı Nasıl Olmalıdır?

Hakiki Deri Kadın Siyah Bağcıklı Topuklu Ayakkabı Bayan Sivri Burun Deri Klasik Topuklu Bağcıklı Ayakkabısı

Hakiki Deri Kadın Oxford Ayakkabı Bayan Siyah Oxford Bağcıklı Kadın Casual Ayakkabı Kolej Ayakkabısı